Kost der fremmer seksuelt velvære – En guide til bedre sex

mad-sex

En holistisk indfaldsvinkel til kærlighedslivet ville ikke være fuldstændig, hvis den ikke tog stilling til kostvanerne. Da vi hver for sig er unikke i biokemisk forstand, findes der ikke nogen færdig plan for kost og kosttilskud, der gælder alle. Enhver må finde frem til sit optimale ernæringsprogram. Sørg for at konsultere din læge – som om muligt helst skal være ernæringsorienteret  – vedrørende enhver af de eventuelle forandringer af dine sekskuelle aktiviteter, din kost og dine kosttilskud, som du måtte ønske at foretage. Der er materiale, der viser, at forbedret ernæring har en effekt overfor mange seksuelle problemer.

Smid alt affaldet ud

Spis friske, sunde fødevarer. Spis for at leve. Lev ikke for at spise. Indholdet af sukker, salg, fedt og kemiske tilsætningsstoffer kan i de mængder, hvori det forefindes i den almindelige, nutidige kost, svække din seksuelle udfoldelse og fornøjelse. Begræns mest muligt dit forbrug af rødt kød, samt forarbejdet og røget kod, da det vides at indeholde giftstoffer, belaster levren og medvirker til at øge blodtrykket og reducere det seksuelle velvære.

Kronisk, overdreven sukkerindtagelse kan gøre til hypoglycaemia eller sukkersyge, som begge påvirker den seksuelle funktion. Enhver person med hypoglycaemia (lavt blodsukker) kan f.eks. få hovedpine, opleve mental forvirring, føle sig nedtrygt, savne energi eller opleve enstreme stemningsskift. På grund af en bivirkning af nyredialyse må mange sukkersyge mænd tage zinktilskud for at fungere seksuelt normalt.

Regelmæssig brug af alkohol, tobak eller kaffe har en pris. Hvis du f.eks. ryger, kan du have brug for femten gange så meget C-vitamin, som en ikke-ryger for at opretholde din modstandskraft over for sygdom. Disse substanser opsuger vitaminer og mineraler, som er afgørende for dit seksuelle velvære, og nødvendiggøre ekstra kosttilskud. Rygning kan også forårsage kredsløbsforstyrrelser. Der er bestanddele i alkohol, tobak og kaffe, der irriterer mandens prostata og noget der tyder på, at de store mængder sukker og salt, som indtages i dag, også gøre det.

Denne irritation af prostata øger behovet for udløsning. Hvis en mand ønsker at få færre udløsninger og recirkulere den seksuelle energi, bør han være tilbageholdende med at benytte disse stoffer. Af samme grund kan der være brug for at undgå urinsyre, som findes i rødt kød.

Kvinder der var udsat for alvorlige præmenstruelle stresssymptomer, blev hjulet af at være på diæt med lavt saltindhold i ti dage forud menstrautionen. En let kost kan reducere ubehagelige menstruationssymptioner.

Find mere info her:

http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article1072541.ece

http://www.q.dk/MIT-Q/Sex/2010-36-sund-mand.aspx

http://www.fitnews.dk/artikler/spis-dig-til-et-bedre-sexliv/

http://droemmekaeresten.dk/sadan-tiltraekker-du-din-partner-4-gode-rad/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *